Färgstark, färgglad, färggrann

Jag har fastnat i ceriserosa och ljusgrönt. Jag pratar om häxorna alltså. Det är en fin, pigg kombination tycker jag. Men alla kanske inte gillar det. Och jag vill ju gärna att dom ska få nya hem, dom små trollpackorna. Därför skrev jag på Facebook förut och bad folk nämna en färg. Fick fyra förslag på grön och en vardera på röd, turkos, blå, lavendel, beige och till och med en regnbågshäxa. 
 
Nåt sånt här kanske?
 
 
Grön är ju given. Jag gillar grönt. Det kommer nog en helgrön häxa nån gång framöver. Men beige är absolut ingen favorit. Därför tog jag det. Man ska inte göra det lätt för sig. Då hade jag fortsatt sy häxor i ceriserosa och ljusgrönt.
 
Nu har jag sytt en häxa med mörkbruna "strumpbyx-och-käng-ben" och en "tröja" i beige med lite guldglitter i tyget. Hon har även en halsduk/boa i beige och brunt som hon ska få sen när hon är klar. Men fortsättningen då? Jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare. Hon ska väl ha en kjol eller klänning antar jag. Men jag är inte vad att sy så "färglöst". Jag vill att mina häxor ska spraka och lysa och vara riktigt färgGLADA. Och vad ska hon ha för hårfärg? Inte brun eller blond va? Det blir så matchigt att hon försvinner.......
 
Det kanske inte behöver matcha alla gånger? Kolla på Janis, hon ser ut att vara släkt med mina häxor.
 
 
Nån som vet vad som passar till beige och brunt? Helst inte ljusgrönt, lila eller cerice alltså..... En jeanskjol kanske? Ja det är väl vårigt om något. Bra idé. Ska rota i tyglådorna. 
 
Nu kom det ju 15 cm snö igår så det där med våren verkar ha blivit skjutet på framtiden. Men det är vad som finns i hjärtat som räknas. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0