Gilla läget

Nio grader och regn och ikväll är det sommarkonsert. Jag vet, man kan inte göra nåt åt vädret. Men det är ändå lite trist. Tydligen ska det sluta regna framåt kvällen och det låter ju bra men vidare varmt blir det inte, bara 13 grader. Klänning och kofta alltså?
 
 
Jag orkade inte med nån större inventering av garderoberna igår, bara lite klädprovning på måfå och det resulterade bara i att jag tyckte att magen blivit tjock och inget passade ihop. Nä jag var inte på humör igår. Jag får fortsätta idag. Jag måste bestämma mig så jag vet om jag ska raka benen eller ej. Ska jag ha byxor eller tjocka strumpbyxor kan jag bespara mig det arbetet. Inte för att jag tror på allvar att publiken kommer att kolla om mina ben är håriga eller ej men ändå. JAG vill ju känna mig snygg. Tvätta och fixa håret ska jag i alla fall göra och kanske måla naglarna. Det är ett enkelt sätt att känna sig fin på även om publiken troligtvis inte lägger märke till dom heller. 
 
Det var på nåt vis enklare när vi hade nostalgitemat att gå på. Visserligen frivilligt men jag gillar ju teman. Gäller det utklädning, då ställer jag upp! "Somriga kläder" är inte lika lätt, det blir för allmänt, för mycket att välja på. Om man dessutom ska hålla värmen. OCH vara snygg. Jag vill ju inte komma vardagsklädd. Fast vaddå "för mycket att välja på"? Ibland känns det som man inte har några kläder alls som passar ihop....
 
 
Kanske jag hinner sy en sån här? http://www.bemygoth.com/really-simple-bolero-tutorial/
 
Nu lämnar vi klädbestyren för den här gången (det är ju faktiskt sjunga jag ska göra) och funderar lite på hur det gick igår. Alla saker jag skulle göra, gick det bra? Jodå, jag plockade undan tidningarna från badrummet och jag städade av köksön och skiljde ut räkningarna från reklamen. Fick inte loss hjulbultarna på volvon, gav upp och satte mig i ateljén och sydde färdigt häxan istället. Hon blev skitbra! Ni får komma på konserten ikväll och köpa lotter så har ni chansen att vinna henne. Ja det blir andra fina priser också så klart! 
 
 
Mannen hjälpte mig att lossa hjulbultarna och sen kunde surtanten byta till sommardäck på survolvon. Två av dom var lite platta men bara nertill. När jag åtgärdat detta lilla fel åkte jag och handlade, äntligen. Nu finns det pålägg och pasta och sallad och frukt och mjölk och yoghurt i skåp och skafferi. Dammsugningen och återvinningen sket jag i. Det kan väl nån annan göra! Jag var på så dåligt humör igår, om det nu berodde på bilkrånglet eller vädret eller nåt annat, jag vet inte. Förresten så säger farbror bildoktorn att det kanske bara är batteriet som är trasigt på Passaten. Hoppas verkligen det är så enkelt. Då skulle en stor sten lätta från mitt hjärta!
 
Det enda som var riktigt njutbart igår var att sitta och sy. Nu ska jag ta och fixa en namnskylt till häxan. Tror hon heter Doris eller möjligen Dolores. Nä, ingen bild ännu. Ni får komma på konserten eller vänta till imorgon!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0