Sommartider hej hej

Sommarvärmen har lugnat ner sig lite. Det har regnat några skvättar och varit mulet men kallt skulle jag inte påstå att det är. Sjutton grader visar termometern idag. Och finvädret ska komma tillbaka säger dom.
 
Inte blir det mycket skrivet just nu, inte. Svårt att samla tankarna med allt jag har i huvudet, ingen lust att sätta mig vid datorn. Förra blogginlägget skrev  jag på telefonen, liggandes i soffan. Blogga på telefonen är bökigt men jag ORKADE inte resa mig och gå upp på övervåningen. Jag var så trött. Den här kroppen är inte van att stå på benen åtta timmar om dagen. Nåväl, jag sitter ju ner när jag äter lunch i alla fall....
 
Tempot är omväxlande. Ibland är det mycket gäster och många som ska äta mat, då blir det körigt. Ibland är det lugnt, då kan man passa på att göra annat som att skära grönsaker och göra röror och röja i disken. Problemet är ju att det är just när det är många som äter som det blir mycket disk. Vid sådana tillfällen skulle man behöva klona sig.
 
Idag börjar jag tolv och jobbar till åtta. Känns som en lång dag fast det är lika många timmar som jag jobbade förra veckan. Men tiden går fort när man har saker att göra. 
 
I måndags var jag på anställningsintervju på Fujitsu. Kändes som det gick bra. Vi får väl se. Det blir femskift i så fall med jobb helger och nätter ibland. Jag har aldrig jobbat natt förut men man måste ju testa innan man vet hur det funkar. Om jag nu får jobbet.
 
Dom lediga dagarna har jag tagit det lugnt. Trött och lat har jag känt mig. Har handlat lite mat och donat på här hemma förstås men annars har jag inte gjort så mycket. Jo, jag lagade en stor sats chili till middag igår och sen en stor gryta som vi ska äta av ikväll. Grytbitar av nötkött och så en massa lök och vitlök och buljong. Kryddade med ingefära, soja och mango chutney och avrundade med creme fraishe. Blir kvar att frysa in av både chilin och grytan. Har även gjort pulled moose så nu finns det gott om färdig mat. Jag är inte så sugen att stå i köket när jag kommer hem från jobbet om man så säger. Har kokat hjortronsylt också, på fjolårets bär. Hm, latat mig och tagit det lugnt var det ja.....
 
Jag har ritat en serie också. När kroppen är trött får man sysselsätta hjärnan istället. Inget asgarv-avsnitt kanske men jag tror det blir en fortsättning....
 
http://lillahaxbloggen.blogspot.se/2014/07/besokaren.html
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0