Det går bra nu!

Jag har nu jobbat två dagar i serverigen i Döda fallet, i ett kök hett som helvetet. Ja vädret spelar väl in förstås. Det har varit nästan trettio grader varmt på eftermiddagen dom senaste dagarna och i köket har vi stekhäll, våffeljärn, fritös och grilljärn som står på och alstrar värme. Och trött i ben och fötter blir jag! Inte är jag van att stå så här mycket om dagarna.
 
Men det funkar bra. Inte ska jag väl klaga heller, inte nu när jag fått anställning på Turistbyrån till den 17 augusti. Inte ska jag väl klaga när jag ska på anställningsintervju till Stugun på måndag om det andra jobbet. Det går bra nu! Nu ska jag jobba imorgon och på söndag. Det betyder att jag missar marknaden på Hammarn imorgon. Nåja, vi brukar gå några varv, köpa godisremmar och getmese och kanske munkar och sen är barnen less. I denna värme dessutom! 
 
Jag kan väl få klaga lite på värmen va? Det är så svårt att somna om kvällarna. Vi har visserligen en liten flyttbar klimatanläggning som man kan köra i sovrummen en stund innan man ska lägga sig. Det funkar bra, det blir lite svalare ett tag i alla fall. Och så ska man komma ihåg att stänga dörrarna om dagarna och inte ha fönster och dörrar öppna på den sida solen är!
 
Dom sålde en ängel nere i butiken idag. Det var Gothilda som flög iväg. Hoppas hon trivs i sitt nya hem.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0