Änglar finns

Vad snälla alla är. I helgen fick jag en stor påse nylonstrumpbyxor av grannfrun att ha som fyllning i mina häxor och änglar. Igår kom ett vadderat kuvert med posten, också med strumpor i och på eftermiddagen var jag till Döda fallet och hämtade en stooor påse med garner, tyger och ja, det var några strumpbyxor där också. Tack M, J och A! Nu kan jag fortsätta sy häxor och änglar och dom kan till och med få hår med paljetter i! Det passar väl en ängel, va?
 
Jag har inventerat lådan med bomullstyger och hittat en hel del småmönstrat som man kan ha till 50-talsklänningar.
 
Lite rutor och ränder.
 
 
Och lite blommor, hjärtan och hm, ja, grönsaker. Kanske passar en kökshäxa bättre.....
 
 
Jag har sytt en kökshäxa redan, med klänning i grönsakstyget och grönsaker i väskan. Elma heter hon. Hej hej!
 
 
I eftermiddag ska jag unna mig en tur till Kälarne textil och inredning. Kika på tyger. Kanske köpa nåt om jag hittar nåt som faller mig i smaken. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0