Vad bra det blir!

Blir ni less av mitt tjat om ateljén? Då ska ni sluta läsa nu.
 
Vi gjorde det! Vi bar in klippbordet igår, vi mätte upp och funderade och satte upp konsoller, kapade till hyllplan, monterade upp. Jag stuvade om bland grejerna, flyttade UT saker från förrådet och upp på hyllorna istället för att få tomt på golvet därinne. Och eftersom jag har en hel del prylar i fina plåtburkar så passade dom väl bättre exponerade på en hylla än undangömda i ett förråd, va? Tomt på golvet i förrådet blev det. Nu kan elektrikern komma fram där och dra sin el (och jag slipper se röran varje gång jag öppnar dörren). 
 
Vi kapade också till en skiva och skruvade fast på mitt lillalilla skrivbord som symaskinerna står på. Plöstligt har jag ett "nytt" sybord, mycket större än det gamla. Vitt blev det också. Allting är vitt vitt vitt. 
 
 
Nyss löste vi ännu ett problem. Jag funderade på en vägghängd strykbräda. Det finns ett utrymme till höger om förrådsdörren där det skulle passa perfekt med en. Googlade lite. Visade sig att vägghängda strykbrädor INTE är billiga. En vanlig kostar däremot 79 spänn på Ikea. Äh, jag köper en vanlig och sätter upp en krok så jag kan hänga upp den när jag inte använder den, tänkte jag. Fast hade jag inte en strykbräda innan vi gjorde om i tvättstugan och satte in den där inbyggda? "Står den inte i gäststugan, inne på toaletten?" sa Mannen när jag frågade. Och tänk, det gjorde den. Den har stått där så länge att jag glömt bort den. Sen typ -97 tror jag. Överdraget är gulgrönflammigt med blålila plommon på. Urk.... Ändå minns jag att jag tyckte överdraget var skitsnyggt när jag fick det. Konstigt vad man kan ändra sig. Men, men, nya överdrag finns också att köpa. På Ikea till exempel.
 
Nu behöver jag en stol att sitta på. I gäststugan satt jag på sypuffen för där fick det inte plats nån stol. Men sypuffen är för låg, jag får ont i ryggen. En kontorsstol ska jag ha, utan armstöd tror jag. Det finns på Ikea för 299 kr. Jag behöver också nåt att lägga på golvet när jag målar. En sån där lite större dörrmatta kanske? Dom är ju gjorda för att suga upp väta. Jag har även hittat en dörrmatta att använda som just dörrmatta. En orange, precis som jag tänk mig. Jag vet inte varför jag tänker "orange" hela tiden. Det kanske är en kreativ färg? Mattan finns på Ikea, heter Tvis och kostar 29 kr. Lagom pris åt mig.
Sen tänker jag mig en spegel på förrådsdörren. Det kan tänkas att man vill spegla sig när man provar kläderna man syr. Finns också på Ikea, jag har spanat in en för 399 kr som man kan hänga med gångjärn så man kan vinkla den om man vill. Hm, vad ska det vara bra för? Då måste jag ju ha en till om jag ska se mig bakifrån men var ska den sitta i så fall? Det måste jag fundera vidare på. Jag som trodde jag tänkt klart. Blir man nånsin klar?
 
Strykbrädesöverdrag 49:-, dörrmatta 29:-. dörrmatta 49:-, spegel 399:-, stol 299:-, det blir 825 riksdaler. Det kanske jag har råd med? Med två speglar blir det dryga tusenlappen. Ja förr hade jag inte tvekat, bara handlat. Nu får jag vänta tills det kommer in en slant igen. Om inte det löser sig på annat sätt under tiden. Verkar ha en tendens att göra det just nu. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0