De e mååååndag morgon..........

Skickade iväg en hostande, hackande Hacke till skolan idag. Han är i alla fall pigg nu men hostan sitter i. Herman skjutsade jag till bussen i morse. Nu är jag trött. 
 
Har hunnit ta reda på disken och röjt i allmänhet i köket samt kört igång tvättmaskin tom på 90 grader för det luktade skumt om den tyckte jag. Man hinner mycket när man kliver upp tidigt. Det jämnar å andra sidan ut sig sen eftersom jag lägger mig tidigt (och förmodligen kommer att behöva sova middag idag).
 
Planen idag är annars att åka till återvinningen med skräpet som jag rensade ut när jag flyttade in i ateljén. Det har legat i en hög ute till vänster om dörren ända sen nyår. Jag har helt enkelt glömt bort det. Till slut ser man det inte längre. Hoppas inte påsarna har frusit fast. Har en hög kartong och julpapper på verandan också som jag måste komma ihåg. Allt ska man göra PÅ EN GÅNG, annars blir det liggande.
 
Herman ska till badhuset med skolan på torsdag så han skulle behöva nya badbyxor. Jag undrar om det finns nån som säljer såna på Hammarn. Det måste jag också kolla idag. 
 
Vad mycket det kändes som fastän det bara var två saker. Det kanske beror på att den första är beroende av tid - återvinningen har bara öppet på förmiddagen. Den andra uppgiften är på sätt och vis också tidsbunden - den ska vara åtgärdad innan torsdag morgon. Men hur svårt kan det va liksom? Kör på bara!
 
Inget jobb blev det förresten. Nya tag. Suck.
 
Nej nu måste jag börja på med nåt, inte sitta här och deppa. Platsbanken med flera sidor är genomsökta. Nu ska jag gå ut och ösa flis och lasta skräp och skratta hela vägen till återvinningen. Mouahahahaha!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0