Ny vecka, nya möjligheter

Seg och lat helg. Jättetrött i lördags. Började med ett ny Zelma-avsnitt (äntligen!) men det tog banne mig hela helgen att rita färdigt. Bottenrekord. Idag ska jag scanna in det och färglägga och sen lägger jag ut det på häxbloggen. Har funderat på att ha en speciell dag i veckan när jag publicerar nya avsnitt. På så sätt skulle jag kunna bygga upp en buffert eftersom jag oftast jobbar i skov. Plötsligt kommer det flera nya avsnitt på en gång och sen är det lugnt ett tag. Om jag lägger ut ett i veckan blir det ett jämnare flöde (känns mer seriöst...?). Fast jag blir så ivrig när jag ritat klart, jag vill ju att ni ska få läsa på en gång! Vi får se hur jag gör. Detta avsnitt tänker jag lägga ut på en gång eftersom det är bra precis en månad sen jag lade ut nåt sist. 
 
I lördags kväll var vi till B och B på mat och prat. Jag kroknade vid ett och gick hem. Ändå vaknade jag rätt tidigt på söndagen, lite torr i halsen men pigg. Åkte 5 km skidor på eftermiddagen. Efter det så fick jag ONT i halsen istället. Det liksom rev  och raspade i luftrören när jag hostade. Trött var jag också (fast det har jag ju varit i två veckors tid nu!!). Nej, jag tordes inte åka på nån träning senare. Det fick bli vila istället. Idag känner jag mig skapligt pigg men lite hes och lite ont i huvudet. Troligen hoppar jag över träningen ikväll också. Imorgon är det ingen kör så om jag känner mig bättre då så kan jag gå på latin fusion. Jag vill inte vara sjuk, jag vill kunna träna! Jag gillar att använda kroppen, att känna mig stark! Men vi har bara en kropp och den ska man vara rädd om. Ingen träning med halsont, aja baja.
 
Nu ska jag koka mig en kopp, leta fler jobb och sen är det Zelma-dags!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0