Näe! Jag hade ju bestämt mig!

Jag hade ju bestämt vilken tårta jag skulle göra! Och så går nån in på min bild på Ruskträffstårtan på Facebook och kommenterar så att bilden ploppar upp i mitt nyhetsflöde - och jag blir SÅ sugen på Rusktårta istället. Ruskigt sugen skulle man kunna säga, minst. För er som inte vet: Ruskträffstårta är pinocchiotårta, med grädde och konserverade persikor. Och så klart att en del av orsaken till att det smakade så bra var för att vi satt utomhus, solen sken och jag höll på att piggna till efter fredagens bravader och behövde fylla på med socker (blodsocker) men den här tårtan ÄR förbaskat god, på ALLA kalas. Och det är så länge sen den var standardbakverket vid födelsedagar i familjen att jag gott kan baka den till på söndag utan att känna mig tjatig. 
 
Rusktårta på sin rätta plats. 
 
 
Men jag hade ju bestämt mig för att göra morotstårta. Det är ju så himla gott det med. Saftigt och kryddigt och sött och gott. Morotstårta med en liten personlig twist tänkte jag, och snyggt dekorerad och så. Hm, jag kanske inte är nån sån där tårtmakare i alla fall, som pillar med sugarpaste och kokar marängsmörkräm. Jag kanske är en tårtÄTARE egentligen. Jaja, vi får se vad det blir. Det finns ägg och vetemjöl och smör och socker hemma plus en hel del annat så om jag ändrar mig är det enda som behöver köpas en burk konserverade persikor. Men jag TYCKER INTE OM när jag inte kan bestämma mig. Det är ju bara en tårtjävel! Nästa år ska jag önska mig en prinsesstårta från Brödbiten. Inte för att jag inte vill baka utan för att jag ska slippa ha beslutsångest!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0