Mjukstart på veckan

Jaha, vilken dag det här blev då. Efter att ha lyckats tvätta, diska, dammsuga och torka dörrkarmar och trappräcke, fes jag ihop totalt. Tänkte att jag MÅSTE ju gå ut, nu när det är så fint väder. Men hjärnan hade svårt att tänka rakt. Sömnbrist, i vanlig ordning eftersom det är måndag. Nåväl, jag gick ut och öste i tre tunnor flis. Det går inte lika mycket nu när det är milt ute. Sen bytte jag till skidkläderna och gick en promenad. 
 
Jisses vilket väder! Solen sken, himlen var blå, det var vindstilla. Benen var stumma efter gårdagens avslutning på träningen: jumping jacks till Aviciis "Wake me up" (nej jag klarade inte hela) men efter ett stunds promenerande kändes dom rätt bra. Blev en liten sväng i alla fall. Oj, vad jag kände mig pigg när jag kom hem. Rosor på kinden och solsken i blick. Fast hjärnan surrade fortfarande på utan att komma nån vart. Jag lade mig på soffan, kände mig inte direkt trött men vila en stund kan man väl göra tänkte jag. 
 
Snark. Jag somnade och sov i över en timme. Ojdå..... 
 
Nej, det blev inga semlor. Det får bli en annan dag. Nu är det dags att börja fundera på vilken soppa jag ska bjuda på till middag. Det är måndag som sagt och soppa och pannkakor står på menyn. En morotssoppa med ingefära och chili kanske? Och så tunnpannkakor för det är godast. Dom äter jag för övrigt EFTER träningen nuförtiden. En smart lösning tycker jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0