Känslomässig berg-och-dalbana

 
Det går upp och ner och hit och dit. Deppade ihop på förmiddagen för att Herman ligger efter i skolan eftersom han varit borta så mycket. Önskade mig magiska förmågor så att jag slipper tjata öronen av honom. Nej, nån magi lär jag nog inte få tillgång till. Vi får tala med honom istället. 
 
 
Sen på eftermiddagen ringde ett av bemanningsföretagen och ville ställa frågor angående min ansökan. Tjoho! Jag är utvald! I alla fall i första steget. Hon skulle prata med andra också. Vi får väl se. Hon ställde så klart den vanliga frågan om vilka mina starka sidor var och så vad jag skulle behöva utveckla. Usch så svårt. Och jag som har varit på personlighetsanalys och allting. Bra saker har man ju blivit itutad att man ska framhålla men vad är jag dålig på? Jag menar inte att jag är perfekt, jag tycker bara det är svårt att identifiera vad jag är sämre på. Man tenderar ju att undvika sånt man är mindre bra på..........
 
 
En sak som jag vet att jag är dålig på är serieproduktion. Jag sa inte det, vet inte om ett jobb som löneadmin direkt är att räkna som produktion. Jag vill gärna utvecklas, jobba vidare. Jag kan inte sy tio likadana änglar. Det är ju inte kul. Fast om nån beställer tio likadana änglar så skulle jag nog få till det, då vet jag ju att jag får betalt för dom. Samma sak med bröd och kakor och allt annat jag gör i köket. Jag vill lära mig varför man gör saker på ett visst sätt så att jag kan testa nya saker och se om det funkar.
 
 
Jag skulle kunna jobba i ett provkök. Testa nya recept. Det tror jag att jag skulle trivas med. Vilken tur att jag har ett alldeles eget provkök här hemma (även om jag inte får betalt för att utveckla recepten). Ikväll blir det dock en standard: Spagetti och köttfärssås med vitkålssallad till. Men inte ens det brukar smaka lika varje gång!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0