Närvarorapport

Vart jag tagit vägen? Jag jobbar! Nu har jag plötsligt hamnat på Månen. Inte hade väl jag tänkt mig en karriär som dagisfröken. Men det funkar. Och det är ju bara tillfälligt.
 
Igår åkte barnen madrass och slet ut den lilla snö som hade kommit. Vi provade efter lunch också men då gick det inte alls. Då hade det dessutom blivit plusgrader och börjat blåsa rejält. Ett av barnen höll på att blåsa iväg när vinden tog madrassen. Nä, jag skojar bara men han for omkull. Men det gick bra. Det var hejdlöst skojigt.
 
Vi bakade även pepparkakor och målade kottar. Jag har lärt mig göra "färg" genom att blanda i glitter i vanligt trälim. Blir jätteläckert sen när det torkar, som metallicfärg. Vi tränade så klart på luciasångerna och så dansade vi disco. Man hinner mycket på en dag. 
 
Jag ska iväg och jobba idag med, på avdelningen bredvid som heter Stjärnan. Våra barn gick också på Månen och Stjärnan fast då låg avdelningarna på Gisselgård. Historien upprepar sig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0