Där ser man!

Ja det går ju bra det här! En vecka var jag arbetslös, sen fick jag jobb på en förskola. Jag börjar på måndag. Nä, jag är inte utbildad på något vis men dom behövde en vikarie akut så då råkade det bli jag. Jag var dit och hälsade på igår. Det blir nog bra. Småbarn har jag ju själv haft och jag har jobbat på dagis när det var föräldrakooperativ. Och det är bara för en månad. Men en månad är bättre än ingen månad!
 
Det betyder alltså en månad till med LÖN! Jag låter som en riktig kapitalist men det känns så skönt att få mer pengar så det kan ni inte ana. Jag som tvekat att beställa den där matberedaren just för ekonomins skull. Behöver jag den verkligen? Jag har ju klarat mig utan matberedare i flera år nu? Funderade ett tag på att köpa enbart en mixer eftersom det är den jag saknar mest nu men jag har kollat runt på nätet och vill man ha nåt att mixa annat än smoothies med så hamnar man i alla fall uppåt en 500 spänn. Matberedaren jag funderar på kostar 800 kr och då får jag både knivar, rivskivor och en kvarngrej. Mer grejer för pengarna? Eller lurar jag mig själv?
 
Ska fundera idag. Sen bestämmer jag mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0