Glad påsk

Vilket påskväder! Ooooh, det är så härligt! Jag fick plötslig trädgårdsarbetslust igår och tog räfsan och städade ur rabatterna. Det har kommit upp lite, lite grönt: gullvivor, libbsticka, vårkrage, riddarsporrar och nån slags lökar som jag inte minns vad det är (jag "möblerade om" i rabatterna i fjol vår och är usel på att skriva upp). Men bara gröna skott. Inga blommor i rabatterna ännu.
 
I lördags kväll var vi på Bosses kalas nere på skolan. Det var mat och prat och musik och dans och mycket skratt. Jag har märkt på senare tid att det är nåt jag värderar högt - att få SKRATTA. Ja, det var mycket trevligt. Kom hem halv två på natten. 
 
Idag tror jag vi ska åka motorcykel en sväng minsann. Det blir premiär, om man inte räknar med att han åkte ner och tankade igår. Men det räknas väl inte, va?
 
Nåt annat vi ska göra är att packa. Imorgon far jag och barnen till E-tuna en sväng. Det ska också bli väldigt trevligt. Jag har just fört över alla foton från kameran och raderat dom på minneskortet så jag ska ha plats för nya för vi ska väl ut på fotoexkursion, syster och jag, så klart. Usch, det är alltid lika otäckt varje gång jag trycker på "radera". Så där fjaskig kände jag mig inte när jag skickade iväg filmrullarna på den gamla goda tiden. Då antog man bara att dom skulle komma tillbaka som framkallade negativ och papperskopior, bra eller dåliga visste man inte. 
 
Måste komma ihåg att packa ner häxorna som ska levereras till E-tuna: "Hurtiga häxan" och Übertanten. Den hurtiga måste jag fotografera idag. Jag vill gärna dokumentera det jag gör. Hur ska man annars kunna göra reklam för sig?
 
Just det. Idag fyller mamma år. Grattis!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0