Blä och bra

Jäkla tråkväder. Grått och regn och blask och kallt. Vart tog våren vägen? Men det är klart, det är april och följaktligen aprilväder. Men lite sol kunde vi väl få i alla fall?
 
Ont i magen har jag också. Har haft i flera dagar. Känns som det gjorde förut när jag tog Amlodipin. Har pratat med VC och sköterskan tyckte jag skulle avvakta till på måndag när jag har läkartiden och prata med doktorn om medicinen, om det inte blir ännu värre förstås. Hon sa att det är bättre att ha ont i magen än att ha högt blodtryck. Fan tro´t - men visst, jag förstår vad hon menar. Hon sa att det kan vara vanlig förstoppning också. Jo, det är klart att det kan. Har ätit köpebröd i över en veckas tid nu, jag misstänker att det kan vara boven i dramat. Har ni tänkt på att när man ringer VC så är det första valet man får: "Vill du avboka en tid?"? Dom vill alltså helst att man inte kommer! Jag förstår det. Sist när jag var dit och kollade blodtrycket var det jätteruschigt för dom. Kändes som jag borde kolla blodtrycket på personalen istället. 
 
Har jag inget positivt att komma med, undrar nu Vän av Ordning.
 
Jo, jag skickade iväg ett paket med två häxor igår och jag har fler häxor på gång. Det är skoj. Dessutom är det rätt mysigt att sitta ute i ateljén och sy när det är gråväder ute. När solen skiner får jag lite dåligt samvete, då borde man vara ute och "utnyttja det fina vädret".
 
Jag har fixat ett utkast till mitt visitkort. Också bra. Ganska enkel design med loggan på. Tror den blir bra.
 
Jag var och tränade igår. K körde sitt pass. Styrka och kondition och en del danssteg. Sånt gillar jag. Och svettades gjorde jag, jag lovar. 
 
Så här såg vi inte ut....
 
 
Jag är piggare idag. Huvudet är klarare. Fast fortfarande tappar jag tråden ideligen, tanketråden alltså. Jag börjar på en sak, blir distraherad och börjar på nästa, tappar bort mig. Känns som när jag jobbade och var riktigt stressad. Det kanske är det som är felet ändå. Fast jag fattar inte hur. Jag har all tid i världen just nu. Men jag har dåligt med pengar, jag har en son i gymnasiet som man måste pusha på, jag har kravet att söka jobb hängande över mig, jag har ett hem som är skitit och stökigt och som jag SER HELA TIDEN. Utom när jag är i ateljén förstås. Där är det bara jag som skitar ner och stökar till. Och det gör jag inte för jag har ORDNING och STRUKTUR där. Och jag ställer tillbaka grejerna där dom ska vara. Hah!
 
Idag ska jag dammsuga där ute innan jag sätter mig och syr. Det är lera innanför dörren och det blir trådar och tygdamm på golvet. Men det är som sagt min egen dynga!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0