Höstdepp?

Trött idag igen. Jo jag vet att jag bakade på förmiddagen men det var ingen schvung i arbetet om man säger. Frostade av frysen gjorde jag också men det skötte sig ju i stort sett själv. Gick faktistk och lade mig en stund efter lunch och halvslumrade. Sova middag, jösses....
 
 
Igår kom tröttheten på eftermiddagen, idag har jag varit trött hela dagen. Trött och håglös liksom. Vad kan det vara? Ingen ny förkylning väl? Den förra kom dessutom av sig, det blev bara lite snor, trötthet och huvudvärk. Och i helgen var jag pigg. Kanske jag lider brist på stimuli här hemma i min lugna vrå. Vilken tur det är kör ikväll så jag får en stor dos!
 
Fast jag var på träningen igår och det gick bra. Trött innan men sen när vi satte igång gick det över. Så klart. Kanske jag måste släpa mig ut på en promenad ändå, fast jag inte har lust. Dagen började med ösregn, sen blev det solsken och nu har det mulnat på igen. Men skit i vädret, jag kan inte skylla på det hela tiden! Ut och gå!
 
Hoppas inte det är hösten som gör mig deppig. Jag gillar alla årstider men ibland, ibland blir jag ledsen på hösten. Det blir mörkare, det går trögt att kliva upp på morgonen, allt går segare. Jag tröstäter för att bli piggare. Ifjol höst kände jag av det lite grand,  jag var rädd att vintern skulle bli lång och mörk och ledsam. Men det gick bra! Snö, juleljus, skidåkning. Jag överlevde, ja inte bara det, det kändes som en bra vinter. Därför borde jag inte känna så här. 
 
Alldeles lummig i skallen. Skulle kunna lägga mig ner och sova middag igen. Nej, nu ska jag släpa mig ut och promenera en sväng istället. Frisk luft. Så får det bli.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0