God morgon!

Mår lite bättre idag. Fortfarande huvudvärk men inte fullt lika trött. Nattsömnen gjorde susen tydligen. Blir vila idag, inga långpromenader. Fast jag ska skjutsa Haqvin till tandläkaren på förmiddagen och så har jag lovat svärmor att åka och handla med henne på eftermiddagen. Jaja, jag får väl ta det lugnt emellan.
 
Har grejat på lite med bloggen. Lagt till ett par knappar i sidomenyn. Det krävde lite uppfriskande av html-kunskaperna och lite micklande i kodmallarna. Tur det finns andra som är intresserade av att fixa bloggar och som är vänliga att själva blogga om hur man gör, till exempel Designa din blogg. Tack för hjälpen!
 
Orsaken var en förfrågan från hittarecept.se i en kommentar här på bloggen. "Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg." Oh, så smickrad jag blev. Fast det kanske är en standardkommentar dom skickar till alla med recept på sin blogg, vad vet väl jag. Men jag gillar ju mat, både att laga och att äta och om nån annan kan ha nytta av mina recept så är det bara bra tycker jag. Jag var dock tvungen att klistra in en knapp med en länk till deras sida, dessutom så den syns på alla sidor, inte bara startsidan. Men nu vet jag hur man gör det! Medans jag ändå höll på passade jag på att göra en knapp och länka till min fotoblogg också. Kanske det kommer fler knappar senare till bloggar jag tycker ni ska besöka. 
 
Nu är jag sugen på att fixa en ny header också. Den jag har nu känns lite blek..... Jag har ju så många fina foton som man skulle kunna ha som bakgrund och så en snygg text på det...... hmmm.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0