Sega söndag

I helgen har jag inte hunnit eller orkat skriva nåt. Har heller inte velat sätta mig vid datorn för då hade jag kanske fastnat här. Kändes som så. Hjärnan har inte skött sig som den ska. Jag kanske överansträngde mig förra helgen. Tankarna flyter inte på som dom ska. Dom flyter mest omkring liksom.
 
Vi gick i alla fall rundan Döda Fallet - hängbron i fredags. Lite soldisigt och det fläktade lite men det var inte kallt. Och en bulle blev det också, M-K hade tagit med sig en varsin åt oss. Hembakad! Blev en trevlig promenad, 8,5 km totalt. Ska lägga ut lite bilder i ett eget inlägg tänkte jag.
 
 
I helgen har vi städat lite på gården så att Mannen kunnat stöka till igen. Han har grävt för kulverten från det blivande pannrummet och in till tvättstugan. Man får tänka sig för nu om man ska ut och gå på gården när det är mörkt så man inte stupar i diket och bryter benen. Påbörjat pannrumsbygge betyder troligen att det snart är dags för MITT rum ute i uthuset - min ateljé. Det är i alla fall vad jag hoppas på. Jag har nämligen upptäckt att det regnar in i gäststugan också. Regnvatten och råttbajs. Suck. Jag orkar inte mer.........
 
Jag försöker sy en stund varje dag. Jag behöver det. Jag mår bra av det (när jag inte hittar sånt som ovanstående förstås). Har sytt två häxor och har en tredje på gång. Det är kul! Och jag har fler projekt. 
 
 
Vad har jag gjort mer i helgen? Jag gick upp på berget igår för att leta efter svamp. Hittade inget ätbart och sen började det regna. Skulle ha farit till buan och det där fantastiska svampstället igen men jag vill inte åka själv. Tänk om jag möter en björn. 
 
Nej, nu är det dags att tappa upp söndagsbadet. Det har visst blivit en tradition. Det har jag inget emot, det är ett utmärkt sätt att avsluta helgen på. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0