Ruskträffen 2013

Så har jag då varit på Ruskträffen för första gången på 12 år tror jag. Blev en helg med mycket kontraster, några smärre missöden där starkvaror var inblandade, strålande sol, en spegelblank sjö, grillade hamburgare, rusktårta, chili con carne, livemusik, återseende av folk jag känner sen förr, en salig blandning av människor, en massa tokerier, skratt så man fick kramp i magen och tårarna rann och så kökspass vid frukosten på söndagen som grädde på moset. 
 
Det var SÅ KUL att vara där igen, även om resan är lång och det är kallt att åka motorcykel i oktober. Kändes konstigt att åka därifrån utan att hjälpa till att plocka ihop. Men jag var med och jobbade vid frukosten på söndagen i alla fall. Bara för nostalgins skull! På "min tid" var det dock ingen buffé utan försäljning av grötfrukost över disk: havregrynsgröt, äppelmos, kokt ägg, mackor. Men det var riktigt ruschigt i köket även nu, man fick springa och fylla på buffén ideligen. Jäklar vad dom åt och drack. Ok, ok, det var 340 deltagare inskrivna på träffen så det går förstås åt en del juice, kaffe, fil, bröd, gröt, leverpastej, ost......... Undrar egentligen hur många liter juice jag blandade till.
 
En annan sak som var ny för mig var att det fanns en grill ute där man kunde köpa korv och hamburgare och dricka. Jättebra med två "matstationer". Och gott att sitta ute i solen och smaska hamburgare. 
 
Tog inte så mycket kort som jag trodde jag skulle men en del blev det i alla fall. Jag får fotografera mer nästa år!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0