Ja, varför kämpa emot...

Näe! Jag ger upp! Det här går ju inte.
 
Igår gick jag ut i syrummet för att göra en julängel. Titta vad det blev. En häxa till!!
 
 
Jag tror jag får nåt fel! Det verkar vara fullständigt omöjligt att göra julänglar. Det kommer bara fram häxor! Jaha. Jag får väl acceptera det då. Varför kämpa emot sin natur?
 
Jag ska tydligen inte göra julänglar. Jag ska göra åretruntfilurer: Julhäxor, påskänglar, vinterféer, discoänglar, hårdrockshäxor. Igår kväll fick jag dessutom en ny idé till en häxa. Ingen julängel, nej, utan en HÄXA. 
 
Finns det nån marknad för julhäxor, tro? 
 
Det märkliga är att jag redan fått förfrågan om att sälja häxorna nästa sommar och häxan jag gjorde igår är redan tingad! Kanske det finns en marknad ändå.
 
Men hon har ju ingen kvast än. Idag ska jag lösa kvastproblemet. Verkar inte finnas några diskviskor att köpa på affär´n här längre, dom som var så bra att göra kvastar av. Men jag tror jag vet hur jag ska göra. 
 
Just den här häxan har lila ärmar på tröjan, en sidenklänning i grått, lila och rosa samt ljuslila hår. Snygg-häxa!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0