Go with the flow

Det regnar. Det öser ner faktiskt. Jag gillar det inte. Jag fick panik och rusade ut i gäststugan och vinklade upp taklampan mot hörnet ovanför hyllan. Nej, inget vatten. Verkar inte regna in, inte just nu i alla fall. Kanske det bara är när det regnar så där överjävligt som det gjorde för några veckor sen som det tränger igenom taket. Jag ska sätta mig där ute och sy lite sen, jag får kolla då om det hänt nåt på inregningsfronten. Jag har tagit bort lådorna med tyg som stod där så inget blir förstört men tänk om det droppar ner på symaskinen?!
 
Känns verkligen som att hjärnan fungerar igen. Märktes igår på kören också. Jag tog in fastän det först kändes som att "det där lär jag mig aldrig". Men jag lät inte den känslan stoppa mig. Det gillar jag. När jag inte tänker "det är för svårt" utan fortsätter ändå. Låter det skölja igenom mig och fångar upp en bit i taget. Till slut så har man hela bilden. 
 
Jag har känslan av att vara på väg nånstans, att färdas framåt. Vart vet jag inte men det kännd bra. Igår kom till och med Häxan Hilda tillbaka. Jag lät det vila till idag och gjorde en skiss nu imorse. Jag är osäker på om Hilda är nåt bra häxnamn. Kvasthilda är ju redan en seriefigur. Hon borde kanske heta nåt annat. 
 
Översättning för er som inte kan läsa min handstil:
- Jag tar tillbaka det där med att ingen annan gör nåt här hemma.
- För så stökigt som det är här måste dom ha gjort JÄTTEMYCKET!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0