Bluesfestivalen

Igår var vi in på Östersunds bluesfestival. Mycket folk och en massa musik. En del bra och en del mindre bra eller om man ska säga "inte i min smak".
 
Gugges Enmanna tyckte jag lät bra, även om vi missade mycket av hans framträdande eftersom vi fick vänta så länge på bord när vi skulle äta innan. Nathan James gillade jag också. Han hade tvättbräda på sin gitarr, bara en sån sak. Och så förstås Canned Heat. Jag är för ung för att ha haft dom som idoler men dom finns ju liksom inbyggda i ens musikgener. Kan ni gissa vilken låt dom öppnade med? Jag kände hur ett leende spred sig över mitt ansikte, ja över allas ansikten tror jag, när den välbekanta gitarren hördes. Och sen munspelet. SÅ välbekant!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0