Deppardagen

Idag fick jag pengar från A-kassan. Ändå fick jag lov att ta från sparkontot när jag betalade räkningarna. Då har jag inte räknat bort pengar för mat dom närmaste fjorton dagarna. Men jag behöver nog ingen mat. Jag har så ont i magen och har tappat aptiten just nu. Jaja, det går väl över....
 
Hur i helsefyr kan en del tro att folk går på A-kassa "med flit"?? Det är inget man blir fet på, det ska ni ha klart för er. Som om det inte vore nog med att man har dåligt med pengar så ska man vara nervös varje månad att man inte är tillräckligt "aktivt arbetssökande". Fast den här månaden har jag sökt ovanligt många jobb och lämnat in ovanligt många intresseanmälningar så jag skulle nästan ha nån slags bonus. En julbonus, kan man inte få det?
 
Förlåt att jag gnäller men det känns så hopplöst när det blir så här. Pengar är inte allt sägs det men nog behövs dom!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med dig! Har aldrig sökt så få jobb som den här månaden, är ju ett par dar kvar, annars blir det nog en varning!! Synd på det i Ramsele, tyckte oxå att det var ett jobb för mig, men för långt å pendla. Åkte ju där flera gånger i höstas når Pelle körde där, å det kändes krokigt å kurvigt å mycket å inge kul att åka på vintern speciellt.....Vill ha ett jobb nu!!!!

2013-11-28 @ 16:12:42
Postat av: MK

Jag skrev faktiskt namn!!

2013-11-28 @ 16:13:30
Postat av: MK

Mycket skog skulle det stå...

2013-11-28 @ 17:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0