Carpe diem

Igår var jag snäll mot bilen. Jag var på Time och tvättade den i automattvätten. Nu är den röd igen! Sen var jag in på Bil & Gummi och frågade om dom kunde kolla på obalansen i hjulen. Det kunde dom om jag lämnade in bilen idag istället.
 
Så det gjorde jag. Sen gick jag en sväng på Hammarn undertiden som dom ägnade sig åt bilen. Mest fönstershopping, eller det kanske inte heter det när man går in i affärerna? Ögonshopping? Jag avslutade med en överdos shabby chic på Wahlbergs och inhandlade för 20 kr dekorationssten. Jodå, det är fint med shabby chic. Vitt och romantiskt. Men det blir för mycket för mig med en hel butik. Och jag är fantastiskt ointresserad av pynt och prylar (speciellt med text på). Så klart vill jag ha det fint hemma men det ska inte vara en massa saker framme! Jag vill ha det cleant och undanplockat. Vilsamt för ögonen (och hjärnan). Jag har mitt årstidsaltare på skänken, det lägger jag krutet på och gör fint med duk och ljus och stenar och sånt som jag byter ut efter årstider och högtider, och så dekorerar jag lite uppe i badrummet för där kan det behövas en och annan färgklick och lite levande ljus eftersom det är vitt, grått och svart och dessutom fönsterlöst. Ljus gillar jag. Ljust och ljuslyktor och stenar, ja tack. Carpe diem, nej tack.
 
 
När jag kollat alla affärer jag kom på och dessutom handlat torrisar åt katten var det ändå 25 minuter kvar innan jag skulle hämta bilen. Jag gick på Brödbiten för att ta en kopp kaffe men när jag kom in och såg det ätbara i disken blev jag vrålhungrig! Äh, jag käkar väl lunch här då, tänkte jag. Jag tog en tekaka med tonfiskröra. Oj vad gott det var! Jag var verkligen hungrig. Och oj, vad mätt jag blev. Tonfisk och ägg är grejer det.
 
Jag har förresten lagt ut ett nytt avsnitt av häxornas äventyr på konferensen på Lilla Häxbloggen. När jag har ritat rent en seriesida, tuschat den, scannat in den och till sist färglagt och publicerat den, då är jag så löjligt nöjd efterråt. Ja jag är egentligen nöjd hela vägen från teckning till blogg. Jag går runt med ett flin på läpparna. Hihihihi! Om läsarna har hälften så roligt som jag har så är det en succé-serie. 
 
Nu ska jag gå ner i köket och göra en ny omgång granola. Granola, känner ni honom? Är det Granadas gubbe tro?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0