Vitlök och vitaminer

Inget trädgårdsarbete idag. Gjorde nästan färdigt gavelrabatten igår, det är grästäckningen som fattas. Ja, jag har en stackars akleja kvar också som jag inte vet vart jag ska sätta. Kanske sätter jag tillbaks den på gamla platsen.
 
Känner faktiskt ingen längtan efter att gå ut och gräva och dona heller. Jag kanske blev mättad dom här dagarna. Men arbetsbyxorna är på! Jag har nu fått full förståelse för min sambo och andra i hans omgivning som går omkring i snickarbrallor jämnt och ständigt. Dom är sköna! 
 
En liten huvudvärk är där och surrar i bakgrunden. Båda barnen är sjuka - magont, feber, halsont, hosta - men jag hoppas innerligt att jag slipper. Mannen gick på halvfart förra veckan. Jag försökte boosta vårat immunförsvar igår kväll genom att bjuda på en sallads- och fruktbuffé till middagen: Rivna morötter, salladsblandning, miniplommontomater, vindruvor, melon, paprika, majs, gurka och cashewnötter. Det vita till vänster är vitlökssås: Hälften mager kvarg och hälften turkisk yoghurt och så pressad vitlök, salt och peppar. Till detta åt vi grillad fläskkarré och kycklingspett samt pastafjärilar. 
 
 
Ikväll blir det tacos. Ännu mer grönsaker och så vitlök i guacamolen! Yes! Vitaminer, antioxidanter, tanniner och allt vad det är i allt detta färggranna. Vatten får man i sig också. Det kan vi behöva dessa dagar.
 
Men för att få till några tacos måste jag handla. Ska ta med svärmor också. Och så ska jag på Röda korset med kläderna. Lite ångest hade jag när jag packade dom imorse. Ja, jag provade till och med några plagg - men dom passade inte den här gången heller..... Konstigt, va?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0