Vernissagedagen

Ja nu har man varit på vernissage. Det började vid 12 och skulle hålla på till 18 men strax efter tre gav jag upp och for hem. Jag frös och var hungrig. Muffins är ingen mat för en hård arbetande kvinna. Jag for hem och åt en hemmagjord kycklingburgare med Friscobröd, avocadomos, tomater och texmexdressing istället. Innan dess hade jag hoppat ur vernissagestassen och krupit i woolpowerstället. Det var jättekallt på Hussen idag. Igår när solen sken och vi alla var uppvarvade var det varmt där men idag när regnet strilar ner och det bara är 6 plusgrader så vart det kallt även inne. 
 
Jag har sålt! En "Susanna i badet", en serigrafi med, ja gissa vad... en badtant så klart. Inte bara jag förresten, det var fler som hade röda pluppar. Och jag har fått erbjudande om att ställa ut i Ramsele i sommar. 
 
Nu sitter jag här, fortfarande i woolpower, med en kopp kaffe och funderar på att ge mig ut i regnet och springa. Känner mig rastlös och fryser fortfarande lite. Springer man blir man varm. Ska ladda telefonen först så får vi se. 
 
Vernissagestass: Gröna byxor, prickig blus som jag köpte på Kupan i veckan, svart väst, grön sjal med orange blommor inropad på Tradera förra veckan. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0