Tisdag idag

Redan tisdag. Imorgon kväll ska jag hänga tavlor! Och dom är inte färdiga än! Ojojoj. Riktiga konstnärer hänger upp våta tavlor, eller?
 
Tavlan med hon som dyker är i stort sett klar, kanske ska lägga på en turkos lavering på några ställen så det blir den rätta undervattensfärgen. Har inte varit ut och kollat på tavlan sen jag målade sist men jag har den som bakgrund på telefonen, haha. Jag är så nöjd med den. Sen har vi bastutavlan. Den vet jag inte riktigt vad som ska göras på men den får bli klar idag eller imorgon. Trampolintanten vet jag inte alls. Ska känna efter sen när jag går ut och målar.
 
Men det är inte bara det att dom ska målas klart. Det ska skruvas i öglor och sättas i tråd så man kan hänga upp dom. Kanske måste köpa tråd till och med. Jag måste bestämma vilka tavlor och tryck jag ska ha med och göra en verksförteckning. Med priser!
 
Bäst jag sätter fart. Har annat jag måste göra också. A-kassan vill ha ett intyg från Försäkringskassan så dom måste jag ringa. Kan inte dom kommunicera med varandra istället, kassa till kassa så att säga? Men det vore väl för enkelt förstås.
 
Måste också fortsätta hos Lillens. Nu är det skurat och alla mattor och sängar står där dom ska, porslin och kastruller i köksskåpen och bestick och stekspadar i lådorna. Nu ska det bäddas sängar och kanske torkas lite till, finns säkert nån dammig yta jag glömt. Det blir så himla fint där! "Vi gör nästan mer här än hemma" sa Haqvin igår när han tittade in på väg från skolbussen. Fast så är det ju inte. Hemma gör man lite i taget, här skulle allt plötsligt bli klart på en gång. Och vi jobbade på bra hemma i fjol sommar när vi fixade köket. Det är lätt att glömma. 
 
Ok. Upp och hoppa. Solen skiner. Det finns saker att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0