Shopping och lunch och ett föredrag om ett hus på månen

Idag har jag varit och shoppat. Nu kan jag FYLLA PÅ garderoben istället för att rensa den.
 
Jag var inbjuden av Trygghetsrådet till ett föredrag på eftermiddagen. Konstnären Mikael Genberg talade om sitt projekt att sätta en röd stuga på månen. Ja det handlade så klart om en massa annat också. Projekt som kom till på vägen (stugan på Globen till exempel) och allt mynnade ut i frågan "vad är DITT "hus på månen"? Nej stugan står inte på månen än. Men det är nog bara en tidsfråga. Föredraget var väldigt intressant och roligt.
 
Eftersom jag ändå skulle till stan tänkte jag passa på att shoppa loss ordentligt. Sommarkläder sommarkläder. Och luncha med några kompisar. 
 
Kom in kvart över elva ungefär. Skulle träffa A och M halv ett. Halv två skulle jag vara på Clarion. Hur många affärer tror ni man hinner med då?? Jag hann med Indiska och Triumph. När jag stod är och provade bh-ar insåg jag att klockan var tre minuter i halv. "Jag har inte tid med fler! Jag tar den vita!!!" Stressa stressa. Varför åkte jag inte tidigare hemifrån?
 
Två klänningar hittade jag på Indiska. "Solklänningar" skulle man kallat dom när jag var liten, dom är alltså bar-axlade. Eller jag är bar-axlad när jag har dom menar jag. Bilder får ni imorgon. Batteriet tog slut i kameran. Men båda klänningarna går i grönt. Jag tog faktiskt en shoppingvända till efter föredraget och då hittade jag en tunn ärmlös blus på Flash. Den var också grön. Eller kanske den är gul. Ok, vi kan väl säga lime. Hysteriskt gulgrön kan man också säga. Jag måste haft grön blick idag.
 
Käkade lunch med brudarna på ett café på Prästgatan. Salladsbuffe med både pajer och köttbullar och skinka och två soppor att välja mellan. Jag tog rödbetssoppan. Gott var det och mätt och nöjd blev jag. Där kan jag äta fler gånger. 
 
Skulle velat hunnit med fler butiker. Hittade inga jeans och inga kortbyxor. Provade en hel del både på Flash och på Fanny men allt är ju så förbannat smalt!! Jag bad om raka jeans men när man får SKALA av sig jeansen, då är dom banne mig inte raka!! Raka innebär samma vidd vid låren som vid fötterna. Piratbyxorna satt också åt vilket gjorde att jag såg jättetjock ut. Jag som är så smal? Smalare i alla fall. Nej, dom kan inte sy byxor nuförtiden. Eller så letade jag inte tillräckligt länge.
 
Så där ja, nu har jag fått gnälla lite också. Nu är det dags för en kopp te. Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0