Projekt täckning framskrider

Ibland är man lite korkad. 
 
Jag vill ha linne på mig nu när jag arbetar ute i trädgården. Det är skönt i sommarvärmen och så kan man få bli lite sexigt solbränd när man ändå är ute. Jag skriver "solbränd", inte "solbrun". Min grundfärg är vit och min solbränna närmast rosa. Men rosa är väl också en färg?
 
Man kan dessutom passa på att flexa muskerna lite om det skulle komma förbi nån heting. Ja, ok, det händer väl inte så ofta här hemma på gården.... Men vad vet man!
 
Linnen var det ja. Alla mina linnen sitter så konstigt. När jag blev större köpte jag större storlek även på linnen men då blev dom så märkliga i passformen. Ärmhålen och urrigningen är för stora. Halva bh-n sticker fram. Ja man kan försöka sy upp axlarna/axelban men orka sitta och sy om varenda linne?? 
 
"Det är bara mina träningslinnen som passar!" tänkte jag argt. Då dök det upp en liten inre röst som frågade:"Varför använder du inte träningslinnena då?" Svaret på den frågan är: "Jag går och kollar i lådan med träningskläder nu medsamma. Ok!?"
 
Nu har jag täckt runt päronträdet och börjat med stora rabatten. Den som inte har jobb skaffar sig brukar man säga men det kan även vara så att det dyker upp mer ju mer man jobbar. Började hacka med spaden i kanten på rabatten för att få bort gräset och även mellan plattorna. Upptäckte då att plattorna egentligen är en decimeter bredare. Gräsmattan har växt över dom. Jaha. Det var värst.
 
Klockan passerade elva och det blev för varmt att jobba i solen. Bäst att vara rädd om skinnet också. Nu tror jag det är lunch va?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0