Post-ikealt syndrom

Jag tror jag har träningsvärk idag. Vi var på Ikea igår, Mannen och jag. He****te vad vi handlade (ursäkta språket men det var nog var folk omkring oss tänkte också). Nej jag törs inte säga hur mycket det var men när jag lastat på varor på bandet en stund säger kassörskan lite försynt: "Jag måste göra ett avslut vid 99 artiklar.". "Jaha?" sa jag och fattade ingenting. "Ja, jag kan inte slå in fler artiklar. Jag måste göra ett avslut." Jaha!! Oj. 
 
Det mesta var till Lillens. Det blir många artiklar när man ska köpa grejer till ett helt tomt kök bland annat. Och handdukar och lakan och täcken och kuddar och mattor och gardinstänger och rullgardiner och glödlampor och...... Vi höll på hela kvällen att montera grejer och dammsuga och skura, jag, Mannen och barnen. Jag ska dit och fortsätta idag. På torsdag får vi gäster så då måste det vara beoeligt där. Åtminstone rent och med bäddade sängar tycker jag. Laga mat vet jag inte om dom kommer att göra. Men dom KAN om dom vill. 
 
Köpte några saker hem hit i alla fall. Fler tallriksunderlägg aka ljuddämpare. Det funkar faktiskt. Det skramlar inte lika mycket när vi äter nu. Beige blev det. Det fanns bara beige och gula kvar och beige är lite tråkigt kanske men gult kändes för mycket påsk. En förpackning dricksglas blev det också. Vi har slagit sönder en del glas den senaste tiden av nån anledning. Två stänger att hänga kökshandukar på köpte jag. Eller ja, egentligen är det långa lådhandtag men jag tror det ska funka. Ska monteras på ena gaveln på köksön.  
 
Och så köpte jag byxhängare, att hänga upp min grafik med! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0