Motorcykel och mjukglass

Vaknade med en känsla av baksmälla i morse. Huvudvärk och sträv i halsen. Men jag var inte på kalas igår så nånting annat måste det vara. Flera som varit förkylda nu. Hoppas hoppas INTE. Jag vill ju fortsätta springandet och promenerandet och tränandet. Tänkte proppa vitlök i såsen till grillningen ikväll men jag orkade inte röra ihop nån egen sås, det blev en bea och en karl-johan i varsin kastrull istället (känner ni dom?). Och kotletter från frysen. Jag som klagat över allt färdigkryddat på affären, jag hade tänkt köpa flintastek idag. Tji fick jag, det fanns ingen. 
 
Huvudvärken har kommit och gått under dagen men halsen känns bra nu så det kanske inte blir nåt. Tog en promenad ner på Hammarn och klippte mig idag, tänkte att jag testar väl. Är jag sjuk och inte orkar gå hem får jag väl ringa efter skjuts då. Men det gick bra. Och frisyren blev bra. Dock fläktade det när jag gick hem så den såg inte riktigt likadan ut när jag kom hem som när jag gick ut från Diva. Men det fläktar VARMT! (Ni kanske får bild på frisyren sen när jag tvättat och fixat.)
 
Blev en liten motorcykelsväng också. Vi for till campingen i Kälarne men det såg väldigt dött ut där så vi åkte tillbaka och svängde höger i Ragunda och fortsatte mot Bispgården. Köpte mjukglass i thaikiosken. Konstaterade att vi måste åka hit nån fredag och hämta mat. Herman har pratat om vårrullar flera gånger. Man kan köpa det och ett par andra rätter, friterad kyckling och thaimat kanske, och så delar man upp det så alla får smaka av allt. Om man vill.
 
Himlen såg väldigt mörkt ut åt Hammarnhållet. Det har varit varmt hela dagen, nästan lite kvavt så jag väntade bara på åskväder men det verkar inte bli nåt. Regnat hade det gjort i alla fall när vi kom till Bispan men själva ovädret hade dragit vidare. Nu går solen ner, alldeles rödorange med bara några få molntussar runt omkring. Jag tror på en finvädersdag imorgon med. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0