Matförslag mottages

Till lunch åt vi upp dom sista matdosorna från frysen: En burk med pasta med bogfläsk och sås och en burk lasagne. Dags att fylla på med nya dosor. Helst hälsosamma, näringsrika rätter förstås. Nåja.
 
Jag bläddade i reklambladet från Ica och Konsum för att få några idéer men dom verkar vara mer inne på grillning och melodifestival så där fick jag ingen hjälp. Till grillning ska man ha färdigkryddat griskött och till mellon chips, läsk och choklad tydligen. Jag tittar inte på melodifestivalen, om jag inte råkar hamna på den kanalen när vi redan sitter vid tv-n. Och inte vill jag ha chips och läsk heller, möjligen choklad men den ska jag äta imorgon kväll, för då är det fredag. Och grillköttet vill jag krydda själv, tack.
 
Trots detta köpte jag en "grillkarré" nyss när jag var ner på en oinspierad shoppingsväng, en färdigkryddad bit karré, putsad till nästan fläskfiléstorlek. Hittade inget annat. Orkade inte tänka. Det var i alla fall svensk gris. Den står i ugnen nu för grilla hade jag inte tänkt göra just ikväll. 
 
Frysen är i det närmaste tom på köttråvara, där finns visserligen räkor och några laxbitar men sen är det mest frysta grönsaker och bär och så en låda glass. Dags att fylla på där med. I frysboxen ute tror jag det finns fläskkarré och så vet jag att det finns kams kvar. Men vad ska man hitta på för skoj att äta framöver, nåt som går att frysa ner i matdosor? Vissa dagar flödar idéerna, andra dagar är det stopp. Det beror även på utbudet på affären, vilka uppslag man kan få där. Nu var det verkligen stopp. Bara grill grill grill. Vem har tid att grilla varje dag?
 
Imorgon blir det i alla fall tacos för det har Haqvin bestämt och det tänker jag handla till imorgon. Kanske läge att göra en planering och handla lite annat också då. Förslag tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0