Måleri målera

Nu har jag målat! Och inte var det kallt heller. Kom på att det finns ju värme i verkstan, det står en dieselkanon där. Vred upp termostaten på den och öppnade dörren in till "mitt" rum. Efter en stund gick jag ut och satte igång att måla. Inga kalla fingrar! Men nu kände jag att det var dags för en paus. Det blir liksom fullt i huvudet efter ett tag. 
 
Tror i alla fall att en av tavlorna närmar sig fullbordan. 
 
 
Den här och dom bastande tanterna är dom tavlorna jag gillar bäst. Tanten på trampolinen vet jag inte. Gick på den med mer färg och palettkniv idag och den känns bättre nu i alla fall. Ja vi får se. Snart dags ju. Hängning på onsdag!
 
Vet inte om det riktigt är dags för lunchpaus än, jag åt frukost lite senare idag. Kanske en promenad i solen först? Tyvärr fläktar det en del idag med (igår höll jag på att blåsa bort när jag var ute och gick) men solen värmer och man kan väl klä på sig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0