Tisdagssvammel

Nej, idag blir det inte ett foto i timmen även om det var kul. Jag ska nog göra om det en annan dag och kanske anstränga mig lite mer genom att använda systemkameran. Igår tog jag enbart med mobilkameran och så expressbildbehandlade jag dom idag innan jag lade ut dom. Ja, inte vart väl det så tokigt det heller i och för sig. Den bästa kameran är ju faktiskt den man har med sig.
 
 
Soligt väder idag men det luras lite. Imorse var det sexton minus när vi klev upp. Suck. Trodde det var MARS nu! Var är våren?? Skidåkning innan lunch och då hade temperaturen krupit upp till minus sju men det blåste isbitar och spåret var skräpigt så det blev bara ett varv. Jag är nöjd med det. Börjar känna av gårdagens träningspass i lår och rumpa! Träffade sex stycken rådjur både på vägen till spåret och när jag kört runt. Stod där bara 10 meter ifrån mig och blängde, som om dom tänkte "där är den där förskräckliga människan igen, ska hon anfalla oss den här gången då?". Det gjorde jag inte. Inte den här gången heller. Men dom verkar inte ha nåt förtroende för mig.
 
 
Tänkte sätta mig och plugga bildbehandling efter lunch men det blev "What not to wear" istället. En 25-årig tjej som klädde sig som en tant, ja hennes mamma och mormor köpte hennes kläder. Så klart det blev skillnad när hon istället klädde sig som en 25-åring. Och istället för att känna sig tjock kände hon sig kurvig. Bra! Men ge mig 5000 dollar och en resa till New York så ska jag nog hitta kläder jag med, passande för en 44-åring.
 
Nu sitter jag i alla fall framför datorn. Alltid något. Nu SKA jag kolla färdigt på lektionen om "Presentation" så jag kan börja på nästa som heter "Detaljer & retusch". DET låter verkligen instressant! Fast allt är intressant tycker jag. Jag känner hur jag tänker på ett annat sätt, bara jag ska lägga ut en liten vardagsbild på bloggen. Kan man ljusa upp den, hur ska jag få betraktaren att kolla där jag vill. Bara för att jag vet att jag KAN.
 
Funderar på att skaffa en till blogg. En ren fotoblogg. Kanske jag gör det. Nu ska jag plugga en stund, sen ska jag fixa middagen i tid så jag kan promenera till kören sen. Det är ju tisdag! Oh happy day!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Thea Sundkvist

Ja!! Skaffa en fotoblogg. Eller bygg ut den här sidan. :-)

2013-03-20 @ 12:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0