Påskafton

Det är visst dags för sommartid i helgen. Imorgon får vi sova en timme kortare. Eller vakna en timme senare då, vi ska väl inte jobba imorgon när det är söndag. Det gör inget, jag brukar ändå vakna tidigt nu när solen går upp vid halv sex redan. Halv sju imorgon och då gissar jag på att jag vaknar, hmmm, halv nio.
 
Det är den sista mars imorgon också. Mars månad gick fort tycker jag. Nu börjar väl våren på allvar, va? Jag lyssnar varje gång jag går förbi bäcken om det skvalar under isen fast än har jag inte hört nåt. Men det är svallis i bäckfåran så nog händer det saker, alltid. 
 
Idag for vi en kort sväng på skoter. Tog med en påse saffransbullar som jag hittade i frysen och lite kaffe och dricka. Satte oss i kanten på en myr med ryggarna mot en stor sten och njöt av solen. Till imorgon har jag beställt kolbulle till lunch.
 
Det blev en kort sväng eftersom vi bjudit hem B och B på mat. En liten påskbuffé blev det med sill och kokta ägg, potatis, ugnstekt fläskytterfilé och rökt kalkonklubba, en kall sås på grekisk yoghurt, kokta morötter och broccoli och hårdbröd, ost och kaviar. Melon hade jag skurit upp också, ja det var väl efterrätten det. Tänkte först baka nåt enkelt men det blev skoteråkning istället. 
 
B och B ska spela på hotellet ikväll, det är Påskaftonsbaluns och det hade ju varit kul att gå på. Jag TROR inte vi ska gå men man vet aldrig. Det är ju inte för sent att bestämma sig förrän det är för sent, så att säga. 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0