Ohämmat skryt

Igår morse var det minus 24 grader och man funderade om det verkligen var mars månad. Sen blev det bättre och på eftermiddagen var det minus 7 och då tog jag en sväng på skidorna. Sol, sol, sol och snö! Vårkänslorna kommer fram!
 
Imorse var det minus 17. Jaja, lite bättre än dagen innan var det ju och ännu bättre blev det sen. Sol, snö och längdskidor! Ett varv räckte tyckte jag. Jag ska iväg på Kullsta och träna ikväll. "Kondition, styrka, rörlighet med dansinslag" står det. Låter som ett Kinderägg fast ännu bättre. Jag ser för mitt inre hur vi dansar omkring med hantlar i händerna (nej, jag skojar bara).
 
 
Känns som jag bara skriver om träning nuförtiden. Och bakning. Men det beror helt enkelt på att jag har en tendens att skriva om sånt som gör mig glad. Kanske ni vill veta nåt annat om mitt liv? Ja, ni får väl hojta till i så fall.
 
Ok, jag kan skryta lite: Idag har jag äntligen rensat vattenlåset och slangen i duschkabinen i tvättstugan så nu kan man duscha där igen utan att få fotbad samtidigt! Jag fortsatte av bara farten med att städa toaletten nere och fortsatte sen uppe i badrummet. Skönt att få det gjort. Fast badrumssprayen var slut så jag använde köksspray på badkaret. Och då tog den slut så jag fick använda fönsterputs på toaletten. Men det blev rent ändå, visst är det jättekonstigt? 
 
 
Igår när vi skulle bada konstaterade jag att det hade sprätt paraffin på badkarskanten från värmeljusen som står där. Troligen har nån av oss duschat efter badet när ljusen varit tända och paraffinet flytande för det var som små gropar i ljusen efter vattendroppar. Jag ska köpa ett fat som man kan ha värmeljusen på istället. Kanske dom fina rosa ljusen som Mannen köpte när jag fyllde år. Ett FINT fat ska det vara. Det blev lite väl kallt och nästan färglöst när vi gjorde om i badrummet, i vitt, grått och krom, så jag tänker mig ett fat i varmt färgad metall, mässing kanske eller i nån stark färg. Vi har två ljus i fina glasbehållare på handfatet, den ena är mörkt turkos och den andra ceriserosa med mässingsbotten. När ljusen brunnit ut kan man nog ställa ner värmeljus där istället. Nåväl, det cerisa fick jag i julklapp och jag vet att det är från Indiska så jag tänkte kolla där om det finns nåt matchande fat. Eller icke matchande, bara det är fint!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0