Kaffepaus

Har intagit soffläge och intager en stor skiva Leksands rundrut med kaviar och ost samt en kopp kaffe med en skvätt mjölk. Åt äggmacka imorse istället för smoothie för jag orkade inte diska mixerskålen igår när jag gjort smoothie efter träningen men ändå var jag HUNGRIG nu vid kaffedags. Jag brukar kanske vara småsugen men inte hungrig. Jag gissar att det beror på cirkelgymmandet igår. En massa stationer (har vi så många muskler??) med både lyft och spring och böj och sträck. Samt lite flås och styrka på slutet med 10 gånger knäböj, golv till tak, utfall, navy seals (som burpees med tillägg) och situps, så många vi hann på fem minuter gånger två. Me dont like navy seals..... Eller så är det så att det jag inte gillar är att jag inte orkar göra så många. Se där, en utmaning! 
 
 
Jag tänker inte göra några navy seals idag i alla fall. Känner mig trött och trög i kroppen, den vill nog återhämta sig. Och det ska det få men inte tänker jag ligga på soffan hela dagen för det. Har redan hängt tvätt, diskat undan en del av disken från igår och röjt av köksön från postinvationen. Hur kan det bli så stökigt i ett hem? Ja vi är fyra som hjälps åt antar jag. Kanske vi kunde hjälpas åt att hålla ordning istället? Igår städade jag hallen. Intressant. Under alla täckbyxben hittade jag inte bara mina snörkängor och mina Tizzla-träskor utan också en hovtång. Nåväl, det låg även ett par snickarpennor där så det kanske inte är så märkligt med hovtången, grejerna har väl ramlat ur fickorna på Mannens snickarbyxor. En massa damm var där också men nu är det rent!
 
Det blir en promenad idag, i sakta mak. Igår gick jag ner till gamla kyrkan och fotograferade lite. Dock var det svårt att få till dom vinklar jag ville på själva kyrkan eftersom det är fullt med snö fortfarande och jag ville inte hålla på och kliva runt där. Det fick bli som det kunde. Idag kör jag också ett foto i timmen. Jag tyckte det var så kul i måndags så det fick bli en repris redan idag. Jag bildbehandlade alla foton sist men eftersom det blir rätt många på en dag så tvingade jag mig att bestämma mig snabbt vad jag skulle göra med varje bild och det kan vara nyttigt så man inte alltid fastnar i detaljpillandet. 
 
Nej nu har jag legat här i soffan tillräckligt länge. Min mage börjar låta konstigt. Undrar varför den alltid börjar knorra när jag legat på rygg ett tag? Jättejobbig när man är hos tandläkaren. Det kanske är en signal att det är dags att resa på sig? Magen säger "upp och hoppa"! Snacka om buktaleri.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0