Husmoderns röst gör sig hörd igen.....

Jag är sugen på att baka nåt idag. Ja ja, jag vet, jag har bett om att FÅ en tårta i år. Det känns så träligt att man alltid ska behöva baka tårta åt sig själv - OCH åt alla andra i denna familj. Jag vill också bli bortskämd nån gång! Men jag är bra sugen på att fixa nåt till imorgon. Måste verkligen kämpa emot husmoderns röst som viskar i mitt öra: Småkakor, toscakaka, kladdkaka..... baka baka baka!
 
Nej! Jag ska inte baka en massa kakor. Jag vill inte ha en massa kakor hemma, det vet jag ju. Se hur det blev till jul.  
 
Men matbröd skulle jag behövt baka. Jag kanske ska börja med det så går nog baksuget över sen. Kanske.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0