God jul?

Jag var på Ica och handlade igår. Blev lite dagavill eller kanske almanacksvill, det låg nämligen lutfisk i kyldisken. Även prinskorv och skinka och köttbullar hade fått en framträdande plats i butiken.
 
Varje storhelg ser det likadant ut. Och kanske jag är gnällig men jag tänker inte köpa vare sig prinskorv eller skinka till påsk för jag tycker att det är julmat. Jag tänker köpa lax för att lax är gott (och nyttigt), jag tänker köpa ägg, för ägg är påsk och jag tänker köpa godis ifall det kommer några påskkärringar. Och kommer det inga påskkärringar så äter vi väl upp godiset själva. Häpp!
 

Kommentarer
Postat av: Ann

Håller fullständigt med dig.

2013-03-27 @ 12:57:43
Postat av: monica

Jag håller med..
För mig så på påsken äter man lax o sil o massa godis ;-))

2013-03-28 @ 07:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0