Ge tanten lite choklad

Igår var jag och besiktade bilen strax innan två. Fick anmärkningar på glapp i två spindelleder och det var tydligen typiskt för Passat (och jag tycker jag har hört besiktningsgubben säga det förut). Nåväl, jag for därifrån och iväg på Ica för att handla lite. Klockan var alltså 14, en ONSDAG, jag vill understryka detta. 
 
Det var fullt på parkeringen. Precis som i fredags. Jag trodde inte det kunde hända en onsdag eftermiddag. Lyckades hitta en plats till slut och gick in. Smockat med folk. Jisses, vad är det som händer? Ja visst, det är påskvecka men affärerna har öppet alla dagar hela helgen och hur mycket mat ska man egentligen ha, bara för att det är påsk? 
 
Jag tror jag har blivit en gnällkärring. Snål och gnällig och motvalls. Jag tänker inte storhandla! Inte köpa en massa "påskmat"! Aaaargh!
 
Dessvärre måste jag ner idag igen, måste ha mjölk och bregott som jag glömde igår (det stod inte på listan och jag blev så stressad av alla människor så jag hade inte en tanke på att köpa det). Och jag är lite sugen på att fixa påskägg till barnen ändå fast dom är stora.
 
Haqvin frågade igår vilken dag det är vi brukar gömma påskägg. Stora karln, jag tror inte vi har gömt påskägg på flera år! Men dom tycker tydligen det är kul.. Ja jag tycker också det är kul fast jag är vuxen! Kan inte nån köpa ett ägg åt mig också, ett sånt där med metallfolie på för dom är finast, och så gömma det ute så jag också får leta? Choklad ska det vara i, tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0