Trist-tisdag

Trist kväll. Ingen körsång. Grått väder.
 
Hela dagen har varit grå. Har mest suttit i soffan och virkat på min matta och tittat på tv. Usch vad jag lät gammal nu. Men jag har haft ont i huvudet, frusit, magknip, varit trött. Vet inte om det är den där förbannade förkylningen som ska drabba mig nu eller om jag har ätit nåt som magen inte kommer överens med. Det enda avsteget mot min vanliga kost har varit dinkelbrödet jag köpte efter massagen igår, Pågens dinkeldrömmar eller vad dom heter. Det har jag inte ätit på väldigt länge. Jag har å andra sidan inte mått så här dåligt på väldigt länge heller. Ja det finns bara ett sätt att få reda på om det är det: Ät inte brödet.
 
Imorgon ska jag baka Matildas grahamsbröd igen. Då vet jag vad det är jag stoppar i mig till frukost. Tycker inte dinkelbrödet verkar innehålla så värst mycket underligheter heller när man läser innehållsförteckningen men vad vet man. Det kan helt enkelt vara för mycket av något. Dinkel använder jag istället för graham ibland så jag tror inte att det är det som spökar.
 
Nej, nu måste jag släpa mig ut i bilen och fara på affärn och köpa mjölk innan dom stänger. Jag vill inte. Kallt och eländigt ute och jag är fortfarande trött. Usch!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0