Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne

Visst är det konstigt att vissa dagar är man så nöjd över att man hunnit så mycket och vissa dagar är man jättenöjd fast man inte gjort ett jota. 
 
Idag har jag inte gjort mycket, ändå känns jag nöjd med dagen. Fast jag HAR promenerat 7,7 km, det kan ha med det att göra. Personligt rekord för inköpspromenad på Hammarn. Det var nämligen så att jag var på väg hem med si så där 6 kilos övervikt i form av mjölk, havremjölk och proviva i ryggan och precis när jag passerade ravinen fick jag ett SMS från A: "Jag är i stugan om du är sugen på en kaffepromenad". Stugan i fråga ligger ca 1,5 km från där jag bor - fast åt fel håll räknat från där jag var när jag fick SMS-et. Hon visste naturligtvis inte att jag redan var ute och gick. Men då får man väl gå en omväg då! Vad gör man inte för kaffe och en pratstund? Och en kanelbulle.
 
Jag har faktiskt gjort annat också. Sökt ett jobb till exempel. Och det tar tid för nuförtiden ska man gärna söka via företagens/bemanningsföretagens hemsidor och då måste man ju registera sig där först. Kanske det är praktiskt för företagen men för arbetssökanden är det INTE praktiskt. Hur många tjänster tror dom jag tänker söka på samma företag?
 
Tvätta hade jag tänkt göra idag och av det blev intet. Fast dagen är förstås inte slut än. Körde just igång en maskin. En maskin tvättad är bättre än ingen. Gammalt husmodersordspråk. 
 
Nu är jag så himla sugen på att baka havrekex (på tal om husmodersfasoner). Jag vet inte varför. Jag har inte bakat havrekex på många många år, jag minns inte ens vilket recept jag använde. Kanske jag ska baka dom där goda havrekakorna med russin istället? Just det, jag vill ju inte ha kakor hemma. Hmmm.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0