Kärlek och solsken och sång

Somrigt väder idag. Soligt men lite svalt till att börja med men på eftermiddagen blev det bättre.
 
Idag lyckades jag äntligen ta mig ner och köpa blommor till blomlådorna! Jag tänkte att om jag far ner ENBART för att köpa blommor, då kan jag inte glömma det. Fast när jag kom iväg så hade jag annat på listan också. Men jag började med blommorna.
 
 
Köpte jordgubbar också. Sen for jag hem och stekte pannkakor och bjöd barnen och O som sovit över på pannkakor, glass och jordgubbar. Fast Haqvin och O ville hellre ha sirap på sina. Men det gjorde ju inte lunchen mindre god för mig och Herman! 
 
Herman och jag hälsade på farmor en sväng och Herman klippte färdigt gräsmattan. Sen drack vi kaffe och gosade med Missan.
 
 
Farmors liljor blommar nu. Så fina!
 
 
Och så är det tisdag, icke att förglömma, vilket innebär KÖRKVÄLL! Bara en dryg vecka kvar till konserten nu så det gäller att sätta allt. Vissa låtar sitter som berget medans andra är mer som teflon, det vill aldrig fastna.....
 
Blev lite gubbar över så jag tog en kvällsfika nu efter kören. Jordgubbar och vaniljyoghurt. Mums!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0