Sommar, sommar och sol!

Idag har jag badat! For till Koppelhällan med barnen trots att det var molningt och lagom tills vi kom dit så kom solen fram. Varmt varmt blev det. Och det är en förutsättning för att JAG ska bada. Nästan överhettnad helst. Blev uppmanad av M att hänga på, "kom igen nu så hoppar vi i!". Så då gjorde vi det. I bassängen alltså, inte älven.... Nån måtta får det vara. Smygtränade lite genom att simma tvärs över poolen några gånger. 
 
Kanske jag kan bada utan pool längre fram i sommar. I fjol badade jag ju faktiskt i Ammerån och det var inte varmt. Men i luften var det varmt för det var efter den enda varma och soliga veckan i fjol sommar, i augusti, och det var kick off med kören. Dessutom hade vi badat både badtunna och bastu så då gjorde det bara gott att få doppa sig i kallvattnet. Två gånger! 
 
Skönt att inte göra nåt speciellt idag. Jag har varit så trött dom senaste dagarna. Väntar nästan på att en förkylning ska bryta ut eftersom barnen varit sjuka men det verka inte bli nåt. Imorse drömde jag att jag var så trött att jag inte kunde öppna ögonen och när jag vaknade av alarmet så stämde det - jag somnade om igen. Och igen. Och igen. Sen var jag seg, fick ingenting gjort. Inget flyt.
 
Funderar om jag har järnbrist. Hjärnbrist hade jag definitivt idag! Men det kändes bättre efter sol och bad och socialt umgänge och så en god middag på fläskytterfilé, klyftpotatis, tzatziki, majs och morötter. Jag har blivit tzatzikiberoende och det blir dyrt i längden att köpa färdig så idag gjorde jag egen. Jättegod blev den! Dom sålde gurka för 5 kr styck på Ica så jag slog till på tre stycken (det man max fick köpa per kund). I vanliga fall hinner gurka bli dåligt hos oss (om inte den tokiga kylen fryser sönder dom) men om jag nu ska göra tzatziki själv så kommer den att gå åt. 
 
Sen kunde jag inte låta bli att köpa jordgubbar igen. Det är så gott! Och att äta jordgubbar är verkligen sommar. Nyttigt är det också. Två askar blev det så det räcker både till ikväll och imorgon. Jag kan äta jordgubbar till frukost!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0