Ögonfägnad och hårfägring

Ibland får man tro att det var meningen att saker och ting hände. Sent igår eftermiddag kom ett nytt SMS om att glasögonen var klara. Det andra paret alltså. Och idag skulle jag hämta Haqvin. Även om det var ett misstag av optikern att SMS-a innan båda paren var klara så hade jag ju tur att andra paret kom lagom tills jag skulle åka in igen. Tur i oturen heter det kanske.
 
Och nu ser jag bra ut IGEN! Tänka sig va?
 
 
Det enda som fattas nu är en klippning. Två veckor kvar till den. Och denna gång kommer en stor del av det färgade håret att ryka så egentligen borde vi ha tagit både klipp och färg men inte tänkte jag på det när jag pratade med V. Men det kanske var nån mening med det också - att jag ska spara pengar till exempel. Och då får jag väl färga själv då. Back to old school.
 
Men jag vet inte vilken sort jag ska välja! Stod och kollade på toningar idag och velade fram och tillbaka: Kopparblond? Eller blir det för ljust? Ser det dumt ut när det växer ut? Ska jag ha mer rödbrunt? Kanske det blir för mörkt? Och varför så feg och tråkig, vad är det med mig?!? När jag färgar hos frissan är det inga problem, då kan det bli mörkrött med kopparfärgade slingor och kanske ett svart parti under luggen. Men nu när jag ska färga själv så blir jag feg. Jag tror jag är rädd att det ska reagera på nåt sätt med den gamla färgen och bli alldeles fel. Jag kanske ska vänta med färgningen tills frisörbesöket och prata med V, fråga vad hon tror? 
 
Här är annars dom hetaste kandidaterna i hemfärgningsmästerskapet. Vad tycker ni? 
 
"Pure Paprika" heter den här. Ingen morot alltså. Men är den för ljus? För skrikig?
 
 
"Kopparblond". Det är det där med "blond" som får mig att tveka. Man vill ju inte vara blek i huvudet....?
 
 
"Mörk kopparröd" har dom kallat den här. Fast det står "love apple" på förpackningen. "Kärleksäpple", det är väl tomat va? Fast jag tycker inte den är tomatröd, snarare lite för....snäll kanske? För brun?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann

Jag tror på kopparblond.

Svar: Den finns dessutom på ICA.
Kvasthilda

2013-07-06 @ 15:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0