Ankrace och svalflykt

Nu har jag och barnen varit på ankracet i Ammer. Fast ska sanningen fram så for vi därifrån innan själva racet, vi hade inte köpt några lotter så då är det inte lika spännande. Vi käkade varsin hamburgare och pratade lite med folk, sen blev det kaffe för mig och kakor och bulle och sockerkaka för barnen. Det blåste onödigt kallt men det var i alla fall varmare än imorse (då var det tio grader!). Vi hade ju kunnat åkt lite senare och kollat på ankorna och prisutdelningen men nu blev det tvärtom, att vi for dit tidigt och hem tidigt.
 
 
 
Eldar i spisen nu för jag är kall fortfarande och jag vill hoppa in i duschen och värma upp mig. Jag hade en tröja med mig men det hade inte Haqvin för det "behövde" inte han nån. Gissa vem som lånade tröjan av mig ideligen? Och mamman är så klart snäll, inte kan hon låta barnen frysa. 
 
Några badankor fick vi alltså inte se men imorse kom några andra fåglar på besök. Jag satt här vid datorn på kontoret och kastade en blick ut genom fönstret och fick syn på inte mindre än åtta svalungar som satt på gäststugetaket och telefonledningen. Dom vinglade och for genom luften då och då och sen landade dom igen och satt och vilade en stund innan det var dags för mer flygträning. Tufsiga och svartvita med breda näbbar. Dom var så söööta!! Måste nyss ha flugit ur boet. Plötsligt satte dom sig ett helt gäng på hängrännan till tvättstugan, alldeles utanför mitt fönster så jag sprang efter kameran. Inte det bästa kortet för det är svårt att fota genom ett halvskitigt fönster men ändå. Visst är dom väl söta, va?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0