Om nyttan av att göra nytta

Jag borde göra en massa nytta när jag ändå är hemma känns det som. Vad gör jag då, en massa onytta? Nädå. Men jag är så trött och slö idag. Ja jag har ju bakat förstås. 
 
 
Satt upp gardinerna jag köpte i Sollefteå igår. Fanns inga gardinkappor på Jysk, bara längder så några köksgardiner blev det inte. Däremot hittade jag gardiner till sal´n. I grått och silver, perfekt matchning till fondtapeten på motsatta väggen!
 
 
Sen har jag eldat (minus 24 nu). Hämtat ved. Kört igång tvättmaskinen. Promenerat lite, fotograferat lite. Varit och handlat fyra kassar mat och frukt och grejer. Hämtat Hacke på skolan. Nu ska jag hänga tvätt och kanske det är dags att sätta igång och steka pannkakor. 
 
"Men skärp dig, kvinna, vad mer "nytta" hade du tänkt göra då? Du har ju gjort massor!" (Häxan Hildas röst)
 
Jaja. Det har hon ju rätt i, den gamla häxan. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0