Ingen latlördag här inte!

Fy farao vad duktiga vi har varit nu! Haqvin och jag har städat hans rum. Och då menar jag STÄDAT!  Nu är rummet dammfritt från ovansidan på garderoben till innerhörnet under sängen. En hel sopsäck med skräp bar jag ner. Tomma legokartonger, trasiga leksaker, skräp, skrot. Gud vad skönt! Nu är det RENT på golvet, inte bara ur hygienisk synvinkel - grejerna står i garderoben och ligger i lådorna. Ingenting kvar på golvet! Tänk vad lätt det ska bli att dammsuga hädanefter! Sen gäller det bara att han får in rutinen och fortsätta hålla rent och snyggt. Det tar mindre energi att hålla ordning än att städa. Vi var helt slut när vi var klara.....
 
Nu har jag vilat upp mig i soffan med en kopp kaffe och några chokladpraliner. Hittade en oöppnad julklapps-Aladdinask i Haqvins rum som jag öppnade med hans tillåtelse. OCH min egen. Kände att jag behövde det. Hårt jobb att städa.
 
Ska hoppa in i duschen strax. Vi är nämligen bortbjudna på mat ikväll så jag ska piffa till mig lite. Tvätta av dammlagret. Fixa till håret. Undrar vad jag ska ta på mig? Det är inte nobelmiddag men det är kul att vara fin när man ska gå bort. Lite glitter och bling kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0