Förmiddagsfunderingar

Börjar dagen i soffan under en filt. Det är 20 minus ute. Stoooor suck..... 
 
Jag gillar inte när det är så kallt. Vinter - ok. Minus 20 - inte ok. Fast häromdagen var det minus 14 och underkylt regn, det var ingen höjdare det heller kan jag säga! Det blev som en ishinna på vindrutan på bilen. Hur vägbanan blev törs jag inte tänka på. 
 
Till frukost idag gjorde jag en supersmoothie åt mig själv: Lite vaniljyoghurt, kesella, melon, pressad apelsin, lite hallon, en näve havregryn, en nypa linfrö, några hasselnötter och sötmandlar. Blev lite grynigare än den första varianten men god. Det gör inget om man får tugga, jag har ju tänder. Jag åt ett kokt ägg också. 
 
Måste köpa hem mer frukt. Bananerna var slut så Haqvin klagade på att smoothien inte var lika god som förut. Funderar på vad man mer kan ha i. Kiwi föreslog Herman. Ja det tror jag på, en favoritfruktsallad jag har är kiwi, banan och apelsiner. Jag tycker oftast bananer är lite väl söta men syran i apelsin och kiwi balanserar sötman. 
 
Brukar kolla på Jamie Olivers 15 minutes meals. Han använder mixern till allt möjligt, han. Slänger i både det ena och det andra och så blir det en sås eller dressing. Klart det går fort då. Och nyttigt verkar det vara, det han lagar. Mycket grönsaker, yoghurt och mjölk i stroganoffen istället för creme fraishe. Jag tog faktiskt och laddade hem hans app igår med 20 minutersmiddagar. Jag gillar Jamie, han är så entusiastisk och han tycker det ska vara enkelt att laga mat. Så sant. Och så tycker han att det blir så gott! Sen är han lite söt också men det får man på köpet.
 
Nu ska jag rycka upp mig och ta och baka lite matbröd. Haqvin gillar inte fiberlimpan så jag ska baka grötbröd tänkte jag. Men först måste jag gå ut och hämta ved. Burrr......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0