För mycket av det goda

Ingenting blir riktigt som planerat den här veckan. Eller så är jag dålig på att planera, jag vet inte...
 
Idag körde allt ihop sig på eftermiddagen. Jag hade lovat svärmor att handla åt henne och sen tänkte jag dricka kaffe där. När jag lovade det så hade jag glömt att vi skulle på utvecklingssamtal på skolan halv fyra. Nåväl, jag far väl dit efteråt då, tänkte jag. Jag hinner till och med åka skidor på eftermiddagen, fast jag ska hinna med att plugga också, så klart. 
 
Det gick inte att åka skidor. Det var nollgradigt och det klibbade bara. Nähä. Jag går väl hem igen då.
 
 
Sen kunde jag inte bestämma mig vad jag skulle göra på kvällen. Forskören klockan sex eller ljusparty klockan sju? Det ena eller det andra? Trevligt där eller trevligt där?
 
När vi var klara på skolan och hade handlat var klockan alldeles för mycket och jag hade så ont i magen av allt velande (eller om det beror på nåt annat, jag hade ont redan igår). Det slutade med att jag fick lova svärmor att dricka kaffe imorgon istället och sen åkte jag ingenstans. Ingen kör, inget ljusparty. Ingenstans. Fast lite tråkigt är det, jag hade sett fram emot det, vilket det nu skulle bli.....
 
 
Nu ska jag fortsätta med kursen. Den har jag i alla fall hunnit med idag. Fick ordning på den andra datorn till slut. När jag skulle installera usb-adaptern för trådlöst nätverk så funkade det inte först. Datorn hittade inga drivrutiner. Konstigt? Jag hade ju satt i skivan. Till slut hittade jag en till skiva i lådan. Rätt skiva. Den jag hade satt in var installationsskivan till routern. Jaha ja. Sen hittade datorn nätverket men den kopplade ner hela tiden. Konstigt det med. Det funkade ju på gamla datorn? Hittade felet där också till slut. Om man skriver in RÄTT lösenord till nätverket så funkar det. Bra va?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0